Sunday, November 25, 2007

Testrup 1

Min pladsreservering viste sig at være til et sæde, der gav mig ryggen til kørselsretningen, så turen vestpå startede skidt. Jeg sad om ikke i ske, så i spejder-bestik med tre eksemplarer af den jyske race på vej hjem, og de satte straks tæring efter næring og gumlede snusfornuftigt deres hjemmesmurte ostemadder og drak termokaffe hele vejen, mens de talte så brødstumperne fløj ud af munden: "Så, nu kommer solen."
"Ja, så får vi sol."

Jeg har aldrig før været i Århus. Eller i Odense eller Esbjerg. Så det var spændende at træde ud i den fremmede by, banegårdspladsen, de særlige gule taxaer, et udtryk for århusianske værdier, de ejendommelige facader, og butikkerne, der bugnende af varer og krydderier. Jeg var så heldig, at den chauffør jeg valgte - han havde tallerkenskæg fra øre til øre, ægte jysk - var en charmerende indfødt med lune og mange tips om landskabet og seværdighederne. Vi passerede således dronningens sommerhus og flere højdedrag, inden højskolen pludselig ragede op af mørket.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home