Monday, January 03, 2011

Ingen Forlagskrise Her


Vi vil lige, her på Lindorm & Ringorm, gratulere os selv med, at vi allerede for to år siden skuede i bunden af kaffekoppen, at det var Christina Hagen, der ville skrive DON KASCHOT, romanen om kvinders sværmen for hårde straffefanger. Jeg tror godt, jeg må afsløre, at forfatterinden bad os fjerne advertissementet - den skulle jo desværre også istedet udkomme på Gyldendal. Men nu forbereder vi en serie smalle værker, VORTESVINETS LÆDERBIBLIOTEK, med følgende titler klar:

Christina Hagen: Hånd & Jern. Erotoman kortprosa. ”Hun skriver med et fast greb og uden nåde,” skrev pressen.
Josefine Klougart: Lussinger & Knald. Kortprosa med en snert i enden.
Niels Frank: Solgt Til Stanglakrids. Kortprosa med en prop i enden. ”Vi vover beskrivelsen erotomantisk,” skrev anmelderen.
Helle Helle: Hælle Bælle Bolle. Autofiktiv kortprosa. ”Kort, men tyk,” skrev pressen.
Hans Otto Jørgensen: Mellemkød & Siddeflæsk. Mellemfornøjet kortprosa. "Endnu en mellembog," skrev Erik Skyum.
Harald Voetmann: Karius & Baktus. ”Perspektivet fra Platons mundhule,” skrev Nordjyske.
Lars Frost: & Sidevogn. Kortprosa i centilitermål, men rigeligt af dem.
Simon Grotrian: Gog & Magog. Apokalyptisk kortprosa.
Martin Glaz Seerup: Bumsen Oder Blasen? Zimmer Oder Auto? Kortprosa med op. "Men måske er der tale om traffickingdigte," skrev Flensborg Avis, "og er de virkeige?"
Christina Hesselholdt: Kran & Kasse. Kvindefjendsk kortprosa.
Katinka My Jones: Sort Tud, Hvide Tasker. "Erotistisk og eroticistisk kortprosa i dialog med Franz Fanon,” skrev Århus Stiftstidende.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ja, nu må du godt afsløre og pirrer ikke min paranoia. Næste projekt hedder dog ikke "Hånd og jern", men det er ellers en god titel. Kan afsløre at jeg hører Europes "The final countdown" på repeat og læser det her: http://www.datingakademiet.dk/index.php/faselvtillid

/Hagen

11:58 AM  
Blogger jens jacob toftegaard said...

uha, Europe var bunden af firserne og lå på toppen af hitlisterne med den dér - handler dit næste værk monster-monstro om slangekrøllede heavymusikere eller sveafili?

1:08 PM  
Blogger jens jacob toftegaard said...

... jeg var lige inde på linket, øh, den tør jeg ikke læse her på biblioteket ... hmm, nu forestiller jeg mig heavy metal dating

1:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nej, ingen heavy metal dating. Var bare ret overrasket over, hvor skrøbelige mænd åbenbart er i datingsammenhæng.

Og final countdown er der bare et eller andet afstumpet ved. Den minder mig lidt om firserglasborde og folk, der tager stoffer og ryger cigaretter og asker ned i kunstlædersofaer:)

4:43 PM  
Blogger jens jacob toftegaard said...

at aske ned i kunstlædersofaer er den rene psykopati, det er både sikkert og vist

2:20 PM  

Post a Comment

<< Home