Tuesday, December 07, 2010

Min Kamp

Begyndte fremrykningen gennem Knausgårds bind 1 og forventede at tage Moskva inden jul, men løb ind i en mudderperiode efter side tyve, skulle jeg fyre feltmarskal von Bock, skaffe vintertøj? forfremme ”Schnelle Heinz” Guderian? men via en frontforkortning (dvs. at bladre) fik jeg bragt mig tilbage i offensiven og øjner nu Kaukasus´ toppe i det fjerne, Kalmyksteppen og Stalingrad …

Større nydelse har læsningen af nye titler af Hesselholdt og Jørgensen beredt mig, men årets bedste er nu N.Franks Spørgespil. En nemlig blog-agtig bog. Den bereder det for hjernen så stimulerende områdeskift med passende intervaller, da vi jo, som det dyr vi er, helst flytter på opmærksomheden, beredt på rovdyr og byttedyr og modne bananer. Skal jeg beklage noget, er det blot titlen, den er jeg ikke helt vild med – forfatteren er gammel nok til at have hørt punk i sine unge dage, så som Devo, et meget underligt amerikansk band, der udgav en plade med titlen:

Q: Are we not men?
A: We are Devo.

Bogen kunne have heddet:

Q: Are you honest?
A: No, I´m frank.

Et eller andet deviant Q & A og så skulle den være udkommet hos os på Lindorm & Ringorm.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home