Monday, May 26, 2008

"My special agent"

Jeg har genset Twin Peaks på DVD og konstaterede, at der var fem afsnit, jeg aldrig har set før. I foråret 1991, da sæson to kørte, rejste jeg en tur til Bordeaux, og så flyttede jeg fra 4 maj kollegiet med dets TV-stue og fælles kaffebrygning & tærte-bagning og ind i en fremleje uden skærm, så det er først nu jeg tager hele serien til mig, som kontinuitet.
Men det er en anden seer, der ser den - skønt igen bevæbnet med kaffe og Irmas blåbærtærte. Dengang sværmede jeg for Josie (Joan Chen) og Audrey (Sherilyn Fenn), og jeg identificerede mig med sherif Truman. Hvilket var mere præcist, end godt var, ikke mindst det med at forelske sig i destruktive, fortabte skønheder. Men nu er det Coop, jeg er flyttet ind i, og de piger jeg bliver lun på er Shelly (Mädchen Amick) og Annie (Heather Graham). Den ene down to earth og bare fræk, den anden godt nok færdig med selvmord og nysgerrig påny, men måske stadig for sårbar til verden udenfor klostret.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home