Friday, April 18, 2008

Musikkens Verdenshistorie VII

Devendra Banhart er en hyggelig fyr, hyggelige sange, hygge, hygge, men det er dog utroligt som han lyder som tidlig Marc Bolan, altså Tyrannosaurus Rex! Først og fremmest med den dirrende og bevinget-æsel-skrydende stemmeføring ind i mellem. Men det er rart med sådan noget, der er nostalgisk og på forkant samtidigt.
I begyndelsen af 1990erne faldt jeg for Suede, for iiih, de lød jo som tidlig Bowie. Problemet var bare, at jeg så altid endte med at lytte til tidlig Bowie. Jeg købte troligt de nye Suede-værker til min nye musikafspiller, en CD-maskine, men kom aldrig rigtigt til bunds i dem, det endte med en Bowie! Hver gang.
Nå, men om Marc Bolan og hans forskellige rex´er ville jeg bare sige, at det er den fedeste dårlige musik, der findes, hvis ikke det er den dårligste fede musik.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home