Monday, June 11, 2007

Kill Collins


Det, jeg bare ikke kan holde ud, er, når såkaldt venstreorienterede eller såkaldt borgerlige ikke kan give anerkendelse til nogen fra det andet hold. Altså borgerlige, der ikke lige ud kan sige, at selvfølgelig har Fidel Castro skabt et sundhedssystem fattigfolk ikke kender til i resten af latinamerika eller USA - uanset hvor meget propagandaen måtte overdrive og skjule. Eller venstreorienterede, der ikke kan give Schlütter, at han var dygtig og ufanatisk og tog mange rigtige beslutninger. Tror man virkelig, de andre er så anderledes, at de ikke kan gøre det rette, være oprigtige, bidrage til the common good? Det er rædsomt, at endnu høre socialdemokratiske kernevælgere med smalleste sko- og kondomstørrelse i en mand som Helmut Kohl - FREDSKANSLEREN - blot se den store, ligefrem tyske flodhest, en væmmeligt borgerlig, der fiflede lidt med nogle penge til partiet, uden at kunne tilføje, hvor godt det var, at han håndterede Gorbi og Jeltzin og Polen og murens fald og sikkert alt muligt andet mesterligt, trods sit udseende - eller bare, at han modsat Castro ikke slog nogen ihjel.

På billedet een jeg selv har haft svært ved at give anerkendelse: Phill Collins. Krybet ligefrem kysser min ungdoms helt, Peter Gabriel. Tænk, at han får lov! Efter bare at have plagieret Gabriels lyd fra Games without frontiers pladen til det væmmelige gennembrudshit In the air tonight. Skønt jo, da, nuvel, helt sikkert, mod-alle-oddere sangeren håndterede faktisk et Genesis album som Wind & Wuthering udmærket, bevares.

3 Comments:

Blogger Nynne said...

Jeg hader Phil Collins. Så meget at jeg har overvejet at ringe ind til Radio 100 og prøve at vinde 2 billetter til Genisiskoncerten i Horsens, så jeg kunne give dem i hadegave. (men jeg er selvfølelig også kun lige fyldt 14).
Kh
Nynne

3:32 PM  
Blogger jens jacob toftegaard said...

Men hader du også de mennesker, du er på gaver med nok til at sende dem ind og høre Su-su-sudio? og ligefrem til et Horsens hvis gader vrimler med aldrende Artfull Dodger groupies?

9:13 AM  
Blogger Nynne said...

Det er jo dér den ømme tå rammes. Jeg hader ingen nok til det. Hvis det var, ville jeg sikkert komme til at give billeterne til nogen der rent faktisk ville blive glade - og oplevelsen af at glæde folk med noget så rædselsfuldt, har jeg det meget ambivalent med.

10:56 AM  

Post a Comment

<< Home