Wednesday, May 02, 2007

Afsted





Walter Benjamin sagde, at der er en kvinde for enden af enhver rejse. For pigerne er det vel en mand. Begærets udkast osv. Jeg er dog ikke sikker på at min rejse i denne omgang bliver ganske fysisk så meget af tiden, nu skulle jeg gerne ind i en historie og få den skrevet. Men også for enden af den er der en hun. Ho for the highway.
Ankommet til Rom i går, fejrede jeg aftenen med et glas Brunello di Montalcino i Via della Croce, og så kom min kalvesteg og et par glas nebiolo til den. Isen har jeg endnu til gode.

2 Comments:

Blogger Lars said...

Håber du får en god tur - lyder som en ret god start på den ... kunne også godt bruge et par uger i Italien!

Hilsner fra din forlægger, der ikke nødvendigvis er så afvisende over for en opfølger eller 800 sider lang version af Elvis-bogen. Håber du få en produktiv tur.

Btw, så ved jeg ikke om du har set det, men Anbliks hjemmeside er nu også blevet til en blog - kig forbi en dag: www.anblik.blogbar.dk.

9:36 AM  
Blogger jens jacob toftegaard said...

grazie, signor Petersen - eller rettere, dottore - lyder fristende med de 800 sider, A la recherche de Elvis perdu.

1:13 PM  

Post a Comment

<< Home