Friday, May 25, 2007

Dead White Male




Jeg tror året var 1980 eller 1981, min mor havde købt Ekstra Bladet - hvad hun ofte gjorde om lørdagen som supplement til Land & Folk, det kommunistiske dagblad vi fik i abbonnement - og der var den første notits om, at Brando var blevet indlagt efter at have spist sytten liter is. Senere kørte ambulancen påny gennem Tahitis gader eller strandkanter, da han havde prøvet med nitten liter is. Hvor jeg dog forstod ham! Her i forgårs nåede jeg op på tre bægre, og siden har jeg forsøgt mig med bulimiens modsætning, og holdt mig helt fra produktet. Jeg nåede dog at opdage BLUE ICE nede ved Campo de Fiori. De fleste af deres is var næppe noget særligt, men de havde en zuppa inglese stratiacella; det vil sige, man får den gule is´ voluptiøse smag indtil tungen og ganen har smeltet den helt og så flyder munden med chokoladestykker og man har fornøjelsen af at gumle. Uovertruffen.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home