Sunday, June 10, 2007

Choppers movin´ in 2







Hellikopterlarmen sad i øret i mere end tolv timer. Der var gang i Rom i går og sikkert også i nat, carabinieri var ude og vise deres flotte uniformer, faktisk havde jeg allerede i torsdags tilbragt fem minutter i en midterrabat, mens jeg ventede på at de sorte busser med fuldt uniformerede C-boys indkaldt fra resten af landet kørte forbi - med en blinkende motorcykelbetjent mellem hver bus. Planen for igår var egentlig, at jeg havde skullet ned til BLUE ICE ved Campo di Fiori for at gensmage deres zuppa inglese på vejen til Farnese-paladset og Il Ghetto; men jeg var blevet holdt vågen det meste af natten af en ny nabos elefantesque snorken, så jeg blev hjemme. Det var ellers omkring Campo di Fiori kampene udspillede sig, forstår jeg. Men da det endelig lykkedes mig at vække vedkommende ved snedigt at smække med døren til balkonen, var den første helikopter på vej i luften.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Atter en kostelig reportage fra romerriget! Vi takker.

11:31 PM  

Post a Comment

<< Home