Thursday, April 13, 2006

Readymade


(Fra et diskussionsforum for tidligere alumner på børnehjemmet, Godhavn)





"Jeg husker Bech for alle de gange, han har banket mig. Jeg husker hans kone når hun skreg (han bankede også hende). Jeg husker når Dam Madsen nev i min tissemand og så bankede mig fordi jeg græd.Jeg husker alle de tæsk, jeg fik af Tokkesdal og Løkkegård. Jeg husker alle de gange, jeg blev låst inde på sygestuen, til de synlige mærker var væk. Jeg husker alle de gange, jeg stak af, for så igen at få tæsk, når jeg vendte tilbage. Jeg husker alle de gange jeg "sad på plads." Jeg husker alle de kartofler, jeg skrællede, hver dag i tre år. Jeg husker, når min mor ringede og spurgte om jeg måtte komme på weekend og Bech sagde nej fordi jeg var "syg" Jeg husker de andre drenge tog på juleferie hvor jeg måtte blive på sygestuen fordi jeg havde været på springtur og havde for synlige mærker (det blev kaldt halsbetændelse).
Listen er meget lang, men hvorfor kan jeg ikke huske det gode? Det kan jeg også; jeg kan huske drengene der havde det lige som mig; Otto, Ole, Flemming, Jens, Roald, Bent, Arne og alle de andre. Mange af dem er ikke blandt os mere, er det Godhavns skyld?
To ting er jeg uforstående overfor, det er to indlæg jeg har læst i forbindelse med denne debat. Det ene indlæg fortæller om en der kun har gode minder om Godhavn, jeg ved ikke hvilket univers, han har levet i, men det hjælper nok, at han familiemæssigt er involveret, hvad ved jeg. Det andet indlæg er fra en, der siger, at han sammen med to andre styrede det hele incl.lærerne; Jeg har været der i den tid du beskriver, DET ER LØGN. Til slut vil jeg lige sige, at hvis det var sandt, hvorfor stiller du dig så op og fortæller det, så er du jo en af dem, der var med til at gøre livet til et helvede for os andre."


´Tændstikken´


Note: Godhavn var IKKE et af de børnehjem, jeg selv har boet på.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home