Wednesday, July 16, 2014

Der Wille zu Bezaubern

Læsere af bloggen forventer vel en anmeldelse af LDR´s nye album, ULTRAVIOLENCE? Godt, så. Problemet er, at damen fik stjålet en harddisk for et par år siden og at der lå 200 demoer på den. Disse er så via diverse torrents eller piratsider eller hvordan det nu foregår blevet solgt eller hældt i grams på nettet. Noget er godt, rene tophits at høre på, andet bras og skitser. Bemærkelsesværdigt for fans var variationen i stilarter, modsat den mere entydige klang hun går efter på albums; hvis man er vokset op med Beatles ynder man jo plader med mange slags sange og tingeling, og det satte jeg næsen op efter. Bare lidt variation. At få DAMN YOU og SERIAL KILLER og HOLLYWOODS DEAD og LAST GIRL ON EARTH og TV IN BLACK AND WHITE og HAWAIIAN TROPIC og TEENAGE WASTELAND på samme album. I interviews gav hun udtryk for ærgrelse, mest fordi mange af numrene aldrig skulle have været ud. Men i begyndelsen af 2013 forlød det så, at en ny plade, BLACK BEAUTY, var undervejs. Indtil, bang! – nogen fik fat i også disse demoer sidste sommer og smed dem på nettet. Og så ville hun bare ikke fortsætte med den plade, ikke udgive. Forstå det, hvem der vil. Jeg kunne rigtig godt lide sange som STARRY EYES og den nu igen forsvundne SILENCE, en slags ’Kurt Cobain i skovturstrusser’. I interviews forkyndte hun, at nu anede hun ikke, hvad hun skulle udgive og måtte skrive noget nyt. ULTRAVIOLENCE er derfor mht melodier en lidt forhastet udgivelse. Hvorfor klaskede hun ikke bare ti-femten af de bedste leaks på? Jeg forstår det ikke. Ærlig talt er jeg kun vild med det her nummer, skrevet i samarbejde med kæresten:

Om LDRs videoer vil jeg sige, at de var fede indtil hun blev kendt. De nye er bare videoer. Med producer og instruktør og ideudvikling og crap. Næh, så foretrækker jeg hjemmearbejdet her fra 2010.
Klip-klippe-klistre fra Hitchcocks TO CATCH A THIEF plus amatøroptagelser begået af lillesøsteren, der siden da er blevet professionel fotograf, men her har lidt vanskeligheder med en el-vifte. Bemærk Viljen Til Charme. VILJEN TIL CHARMENS VILLEN som Heidegger ville sige, hvis han var gået lidt mere i byen.


... DEMENTI (15/8): jeg må gå i rette med mig selv, nu har jeg i halvanden måned lyttet forsigtigt nippende til ULTRAVIOLENCE og dens dødsmærkede pop, og erkender, at det er en ultrafed plade ... jeg skulle lige vænne mig, men yep! 

0 Comments:

Post a Comment

<< Home