Monday, August 29, 2011

Gul Nat - Gul Galde

Stod du også op klokken fem i går morges? Jeg kan ikke huske, jeg før har oplevet en torden med vedvarende buldren. I 1997 eller 99 var der en nat med 4-5000 lyn i København, og det var det rene stroboskoblys, disko-torden, men lyden var derfor skarpe smæld og ikke buldren. Natten til i dag lød helt anderledes. Og så kikkede jeg ud, tågen stod tyk, men helt fuld af gult lys – Jasons gyldne skind, nærmest – det skulle Turner lige have set, så havde han måtte ud med penslen.
Nå, senere hørte jeg Skønlitteratur på P1, og jo, jeg har resigneret og vænnet mig til at programmer om kunst, modsat programmer om videnskab eller teknologi, SKAL laves af folk uplettet af viden, begavelse og indsigt. Alligevel blev jeg forarget, da Klaus Rothstein forkyndte, at nu kommer Clarice Lispector for første gang på dansk. Det understregede han, hun var ukendt, krimiforfatter og ikke tidligere oversat, men nu kommer Arena med … osv. Jeg mener, Husets Forlag/S.O.L. udgav i 1989 Stjernens Time og i 1995 Passionen Ifølge G.H. Suk! De gider ikke engang google.

2 Comments:

Blogger Peter Højrup said...

ja, du har ret og Jeppe har stadig min udgave af "stjernens time". Øv.

12:21 AM  
Blogger Mads Eslund said...

Godt at se dig tilbage!

1:30 PM  

Post a Comment

<< Home