Wednesday, November 22, 2006

Taoister


I anledning af Hvedekorns karikatur af Hans Hellighed, paven, - altså bladets hån, spot og latterliggørelse af den katolske minoritet (polakker, peruanere, phillipinoer) og deres allerdyrebareste - vil jeg straks gå efter en slags tro, jeg som teenager selv var tiltrukket af: taoismen. De vise mænd fra østerland i mine gymnasieår var dem man ser på billedet. Fra venstre, Zhuang "Bone-crusher" Ze, "Lucky" Lung Chang, og så med virkelig ondsindet brug af svanefjer, Lao Ze himself. Faktisk gik min første større rejse efter gymnasiet til Kina, til dels med det formål at samle fysiske indtryk til min never-ending roman om den unge vandringsmand, Zou Long, og hans fortrædeligheder på T´ang dynastiets tid. Hov, vent! Måske kunne jeg lokke nogen til at trykke et romanfragment? Ungdomssynder, anyone?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home