Wednesday, June 27, 2007

Save your love for Roma and for me 3

Så kan jeg næsten se enden på det, i morgen aften læser jeg op for en forsamling ude på terrazzen og Peter Tinning, vor jazz-guitarist spiller alongside et ungt, italiensk stortalent på bass, mens Accademia di Danimarca leverer fri bar. Under månen. Under flagermusene.
Fredag letter SAS-maskinen om Gud vil kl. 13 20. Jeg har hverken fået set Det sixtinske kapel eller soppet i Fontana di Trevi, men jeg har fået mig et par sko fra Harris del Firenze, og hold da op hvor er det her dog en mærkelig og dejlig by med flinke folk og fin gelato.
Hovedet og det meste af sjælen er allerede deponeret hjemme i KBH, men nu vil jeg gå ud og gå rundt og få sagt behørigt farvel til gader og legemer og udsigter.

4 Comments:

Blogger Nynne said...

tør man bede om en video / lydoptagelse af oplæsningen?

1:29 PM  
Blogger jens jacob toftegaard said...

det tør man vist godt, du plejer ikke at savne vovemod, tror jeg, men jeg ved ikke om udstyret overhovedet er til stede, såeh... nok ikke
kh jj

4:23 PM  
Blogger Nynne said...

Øv da. Men gik det godt så?

9:16 AM  
Blogger jens jacob toftegaard said...

det gik fabelagtigt. jazz-mændene klimprede freestyle - eller daskede bass og nev guitar i mesterligt tilfældighedsspil, mens jeg mixede cocktails i aftensolen, Dronning Ingrids Fond havde doneret 60 euro til campari, gin, tonic, vodka, juice, cola, rom, vin og økologiske citroner, og midtvejs læste jeg op (det sikre: fra min udgivne bog), efter at have fremvist og promeneret mine nye sko (billede kommer snart) og det var et godt publikum. til slut måtte jeg trække mig, pakke færdig, stille uret og så var det bare hjem næste morgen i en knagende SAS-maskine, slut

10:21 AM  

Post a Comment

<< Home