Friday, December 19, 2008

Poco Loco 1

Hov, jeg var lige hos boghandleren og stod og konstaterede, at lort idag helst skal være skrevet af Murakami, jeg bladrer altså i lort, gransker lortecovers og billiglortsudgaver .....og ... så opdagede jeg, at surrealisten Raymond Roussels Locus Solus er blevet oversat og er udkommet på Gyldendal! Quoi? Jeg gik godt nok i stå i den på engelsk engang i 1980erne, må jeg erkende, men nu glæder jeg mig. Hit med den, juleaften, en eller anden!!!! Til gengæld: hvor er den blevet anmeldt? Nowhere!

2 Comments:

Blogger Torben D. Jensen said...

Hej Jacob jeg surfende lidt på nettet og pludselig var jeg tilbage i Artek 1976. Tak fordi du har lagt billederne ud på nettet - mine er desværre forsvundet for mange år siden. Men oplevelsen glemmer jeg aldrig. Måske en lidt spøjs måde at kontakte dig på, via bloggen :-)
Jeg håber at du har det godt.
Hilsen din unge rejsekammerat Torben

10:56 PM  
Blogger jens jacob toftegaard said...

hej Torben
det var da skægt, og ja, der er nogle stykker efterhånden, der har fundet mig via flickr og blog. Håber du kunne downloade de billeder, du ville have - gruppeopstillingerne af den professionelle fotograf er helt fantastisk fortidige og smukke og skarpe at se på idag, taget med USSRs svar på det tyske Leica-apparat, velsagtens. Jeg var i øvrigt i Paris for et år siden og mødes med Bashir, hvis du kan huske ham. Samba er død, som du nok har læst, og ham vi kaldte "Aben" på sovesalen var for en tid Ruslands rigeste mand!
sådan kan det gå.
jeg har prøvet at få kontakt med Dorte, for at låne hendes billeder, men hun har vist været syg, og det er ikke lykkedes.
jeg har udgivet en foreløbig beretning om Artek i Forfatterskolens Afgangsantologi 2003. Du og de andre og store Torben er nævnt - så kan du jo se om du vil opponere, ha, ha. No hard feelings, naturligvis.
Beretningen cirkler mest om Rougui og Momed, som fik en mærkelig skæbne bagefter...
dejligt at høre fra dig
held og lykke
din gamle rejsekammerat
jens jacob

11:28 PM  

Post a Comment

<< Home