Wednesday, January 30, 2008

Teutonsk-turansk tvekønsturnering

Der var udlændingedebat i en af mine drømme i nat. Det tyske fodboldlandshold er for begge køn, og en ung tyrkisk kvinde scorer til 2-0 for Tyskland og alle de hvide bluser på stadion ryger i vejret og jubler; oven i købet er hendes mor først løbet helt uregelmenteret ind på banen og har forsøgt et hovedstød, der ramte overlæggeren, og det er så på riposten at datteren scorer. Jeg ser det endnu engang i en slags ikke-langsom gengivelse. Det er uklart om jeg er spiller eller kamera, hvis jeg er nogen, men jeg er mere nede mellem spillerne i gentagelsen, og jeg lægger mærke til moderen, korthåret, buttet, intet tørklæde, skiftevist klædt helt i sort buksedragt eller med den hvide, tyske bluse. Speakerens kommentar lyder, at det med tyskere og tyrkere, det skal nok gå. Men. Men så er der dem, der ikke vil være med til at være sekulære, de anerkender ikke det tvekønnede fodboldhold, det er de andre, de er stadig dem osv.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home