Thursday, August 24, 2006

Fortræd?



Sidder og har det temmelig skidt, jeg kom nemlig til at såre eller krænke en person for en times tid siden. Som følger: jeg står på socialkontoret som nu hedder Ydmygelsesservice og er flyttet ned på Vesterbro (Udvisningsservice ligger et andet sted) og da jeg er blevet sjoflet af lange geledder af medarbejdere, der hele tiden smider papirer væk, "glammer", udsætter og ikke holder hvad de lover, beder jeg en ny medarbejder foretage sig noget og det forsøger han så uden held, flink mand, venlig mand, og jeg siger så, "Du skal ikke tage det personligt, men hvordan skal vi," jeg slår hånden ud mod den somaliske klan, der fylder stole og bænke omkring mig "blive bedre samfundsborgere, når jeres medarbejdere ikke føler nogen forpligtelse til at overholde aftaler med socialklienter?" Og den rammer ham som en flodhestepisk, og selv om jeg gentager, at han ikke skal tage det personligt, så kan jeg mærke på os begge, at det er dér den har ramt - han var lige ved at græde!
Nu sidder jeg så faktisk og har lyst til at cykle derned igen i morgen og sige undskyld. Men dilemmaet er, at jeg jo aldrig kan have ansvaret for hans reaktion eller hvad?

2 Comments:

Blogger Martin Glaz Serup said...

Han er jo også presset, han tænker det samme som dig...

11:34 AM  
Blogger jens jacob toftegaard said...

tror du? altså at kollegerne ikke regner klienterne for nogen man behøver holde aftaler med?

3:15 PM  

Post a Comment

<< Home