Friday, August 18, 2006

Mango



Drømte jeg på skrømt overtog en kæmpelejlighed - lignede mine bedsteforældres æresbolig i Bikubens bygning på NørreVold - og baksede med at gøre det støvede og af møbler og bøger overfyldte sted til mit eget, skønt jeg vidste, det var urealistisk i længden. Det var lidt uklart om det spøgte, det var nærmest som om jeg legede med tanken, men ikke kunne tage mig sammen til at blive bange. Så ny drøm, hvor jeg møder Naser Khader. Han var grønthandler og jeg var ved at vælge en rød mango fra udendørsopstillingen, men opdager at priserne på de ellers så dyre pakistanske honningmangoer er rimelige, og de sælges stykvis, jeg finder en gulgrøn fyldig mango, og synes, jeg har gjort en god fangst og så skal Naser og mig sidde og sludre, men før jeg kan få begyndt, giver han sig til at fortælle han er blevet religiøs, han holder en monolog, og det ærgrer mig, for jeg skulle til selv at sidde og provokere ham med at sige noget pænt om de religiøse. Så vågnede jeg.
I morgen skal jeg over og læse op på Malmöfestivalen i selskab med en Woetmann og Bukdahl - min første internationale tour!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home