Monday, June 12, 2006

Nippon & Nippon

"Banzai, banzai, banz - åh, pokkers." Men okay, min australsk-peruanske svoger i Californien jubler selvfølgelig - og min dansk-australsk-peruansk-californiske nevø med, velsagtens. Jeg så Japan-Australien kampen på torvet i Atrani med en flok stipendiater på is og grappa, og om aftenen fyldte vi stuen hos Alfonso, mesterchaufføren fra det lokale vognmandsfirma. Der hang et portræt af Elvis på væggen og diverse familieopstillinger, men ingen madonna eller Kristus. Igen holdt jeg sådan set med taberen, Ghana, men - grazie a dio - spillede italienerne virkelig fodbold og de kom endda lige fra frisøren.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Åh, de italienere. jeg kan af princip ikke holde med dem, deres spillestil er mig direkte imod, det kaldes vel - fedtspil. Men hvad gør man, de var yderst overbevisende og nu er jeg ræd for, at de vinder hele baduljen. Anyways, det lyder som om du trives, store øl og det hele. H.

10:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jeg ikke længere så sikker på italienerne. Jeg har set lyset, dvs Spanien. H.

6:32 PM  
Blogger jens jacob toftegaard said...

men hvem er du, oh anonyme H?

10:03 PM  
Blogger Lasse said...

Nå skal jeg ikke gøre mig for klog på fussball men, Toti kan jeg simpelthen ikke klare. Det har faktisk ikke så meget med at han spyttede .. øh I ved hvem - men mere det faktum at han er den på een gang mest hysteriske og ynkelige fodboldt spiller der er i live.

10:26 PM  

Post a Comment

<< Home